Professionele sportfotografen

Sportfotograaf

 

Professionele sportfotografen worden betaald per evenement. Bijvoorbeeld, een sportfotograaf die werkt voorpunctualityvideo licht hem in over de locatie van de wedstrijd. Aan het einde van de maand ontvangt een sportfotograaf een vergoeding van de locatie. Zo kan hij een concurrerend budget aanhouden en zijn passie in stand houden. Over het algemeen worden fotografen betaald per foto. Een foto bij Tiger thuis met hem als model zou bijvoorbeeld een hoger honorarium hebben dan een foto bij de slagkooien.

Sportfotografen verdienen goodwill en adoratie. Een bron van inspiratie. Een bron van dresscode. Een eindeloze hoeveelheid mogelijkheden om te werken met professionele sportteams en organisaties. Fotografen ontvangen referenties voor hun creativiteit en verscheidenheid.

2. Denken en plannen

Een duidelijk inzicht hebben in wat u met de verlichting wilt bereiken is van cruciaal belang voor mogelijk succes. Elk evenement heeft elementen die moeten worden vermeden of gewijzigd om succesvol te zijn. Je moet je werk plannen, zodat je op het juiste moment komt. Je moet nadenken over waar je naartoe gaat. Welke vaardigheden heb je te bieden? Welk onderwerp is belangrijk voor het “esthetisch” publiek? Je moet nadenken over afspraken, dresscode, technologie die je nodig zult hebben, en de specifieke plaats waar je je talenten kunt tonen.

Alles moet in orde zijn voor het evenement. Kom vroeg om veiligheidsredenen. Onvoorbereid, kan je gesneden worden. Kom vroeg, en u zult niet wachten in een hete lobby. U wacht in een vergaderzaal of conferentiezaal. Het evenement is belangrijk, dus wacht niet tot het laatste moment om foto’s te maken. Controleer de locatie op beschikbare camera’s, en bedenk een strategie om de beste foto’s te maken die u kunt maken.

Scènes

Verken vóór het evenement de locatie die voor uw evenement zal worden gebruikt. Zo kun je oefenen met het maken van foto’s, en beslissen of je de klus met vertrouwen kunt klaren. Plan van tevoren een rondleiding op de locatie. Zo krijg je een beter inzicht in en kennis van de omgeving en de soorten gebouwen of andere kenmerken die je zal moeten fotograferen.

Planning

De planningsfase kan stressvol zijn, vooral als je niet zo ervaren bent als de meeste evenementenfotografen. Dit is je trainingsperiode, dus verwacht dat je wat studie moet doen. Een goed startpunt is om te kijken naar de succesvolle foto’s in de portfolio van je genre. Dit is een goede plek om te beginnen, omdat het de projecten bevat waar je in het verleden aan hebt gewerkt. Het geeft ook de stijl weer die je verkiest.

Daarnaast moet u kennis van de bedrijfstak verwerven. U kunt vragen verwachten over de bijzonderheden van evenementen die u fotografisch hebt gedocumenteerd. Maak uzelf vertrouwd met de zakelijke bijzonderheden van de bedrijfstak die u hebt gekozen.

Toon uw vaardigheden met technologie

In dit door technologie gedreven tijdperk is het belangrijk vertrouwd te zijn met het gebruik van digitale camera’s en andere hoogtechnologische apparatuur. Maak gebruik van de opleidingen die uw werkgever u kan aanbieden. U kunt apparatuur lenen of gebruik maken van beurzen om apparatuur te kopen. Wees ook voorbereid om de software te leren kennen die je nodig hebt om je beelden te verwerken. In veel gevallen wordt van je verwacht dat je weet hoe je software voor je vakgebied moet gebruiken — of het nu zakelijke software voor de fotografie-industrie is, modesoftware voor de mode-industrie, of reclamesoftware voor de reclame-industrie.

Bestudeer uw vakgebied

Of u nu voor een agentschap werkt of voor uw eigen bedrijf, het is belangrijk dat u zich verdiept in het vakgebied waarin u geïnteresseerd bent. Lees publicaties, rapporten, tijdschriften en vakbladen. Bestudeer ontwerpers, marketeers, en de mensen die in het veld werken. Vraag naar de vaardigheden die nodig zijn voor de functie waarin u geïnteresseerd bent. Heb je een marketingdiploma nodig? Marketing is een rommelige wetenschap. Het is belangrijk om de verschillende aspecten van het vakgebied te kennen en te weten hoe ze op je eigen werk kunnen worden toegepast.

Overweeg verschillende gebieden

Nadat u marketing, reclame en de marketingwereld hebt bestudeerd, kunt u nadenken over andere gebieden waarop uw vaardigheden kunnen worden toegepast. Je zou kunnen denken aan coaching, imago-advies, productverkoop of public relations. Is voor een van deze gebieden een diploma vereist? Zo ja, heb je die nodig? Zo nee, kun je de nodige vaardigheden op de werkplek leren?

Gecertificeerd worden

Of u nu werkt op het gebied van marketing, reclame, public relations, of een ander gebied van expertise dat vergelijkbaar is, overweeg certificering. Veel non-profitorganisaties bieden mogelijkheden tot certificering van de Raad en lidmaatschappen. Deze organisaties kunnen u voorzien van de vaardigheden die u nodig hebt om te slagen voor een examen, met inbegrip van ethiek, communicatie, schrijven, en het testen voor certificering. Deze certificeringen zullen goed staan op een cv en maken je meer gewild als potentiële werknemer (een opleiding is altijd goedkoper dan een voltijdse werknemer in dienst nemen).

Lees meer:

Fotograaf Spijkenisse

Trouwfotograaf Spijkenisse

Leave a Reply

Your email address will not be published.