Bedrijfs Bioscoop

Bedrijfsvideo maken

 

Over wat het doet. Een klant worden van het bedrijf. Wat je opgeeft door het te veranderen van jouw zakboekje naar mijn zakboekje. De drie belangrijkste dingen die bedrijven proberen te doen gedoe en ergernissen. Uw leven kan beïnvloed worden door uw gebruik van het object.

De regisseurs en schrijvers van de film proberen het verhaal zo realistisch en zo interessant mogelijk te houden. De film kan grafisch mooi zijn. Tegelijkertijd zal de film, hoewel niet zo realistisch als hij op u overkomt, informatief zijn. Deze film kan de kijker motiverende woorden in de mond leggen.

Zoals ik al zei, bedrijfsfilms zijn welbekend en bestaan al heel lang. Ze zijn ook een groot succes. De bedrijfsfilm wordt bekeken door miljoenen – letterlijk miljoenen mensen.

Het hele concept van de bedrijfsfilm hangt natuurlijk sterk af van het succes van het product of de dienst. En elke film is heel anders en verdient veel aandacht als hij je gaat vervelen.

Denk je dat bedrijfsfilms goed zijn?

Voor mij is het een grote zaak – een kunstvorm.

Bovendien is de bedrijfsfilm een van die onnatuurlijke dingen in onze maatschappij. We vertrouwen veel op de informatie. En wanneer we op bepaalde informatie stuiten (of struikelen), hebben we de neiging er meer op te vertrouwen. Dat doen corporaties ook.

Hetzelfde kan worden gezegd van sportteams en hun fans. Mensen pushen of consumeren sportteams als materiële zaken. Die sporten worden door hen en over hen gemaakt. En zij zenden deze inhoud van hun teams uit. En het is het geloof in en het vertrouwen op dit materiaal dat hen door het moeilijke seizoen of zelfs tot de play-offs brengt.

De maatschappij richt zich meer op de producten van bedrijven. Als ze het goed doen, doe ik het. Als ze geld verdienen voor hun aandeelhouders, zal ik dat doen. En als ze (op een bepaalde manier) willen laten zien wie de echte baas is, zal ik ze toejuichen.

Bedrijfscinema daarentegen dwingt het publiek na te denken over de bron van de reclame. En dat betekent na te denken over alles wat ermee te maken heeft. Alles wat ermee verbonden is.

De acteurs hebben meer democratische controle (letterlijk) dan sportteams en hun fans dat kunnen zijn. Ze zijn vrij om te doen wat ze willen met het project. Het idee en het werk kunnen worden geschreven en gecreëerd in het creëren van een reclame die de moeite waard is om te zien. In feite overstijgen zij het niveau van sportteams ten gunste van particuliere entiteiten.

Een goed bedrijf betekent goede zaken doen. Het creëren van een reclame die u op lange termijn zal beïnvloeden is – zakelijk gezien – belangrijker dan onmiddellijke verbetering (van het product of de diensten).

Hier zijn twee voorbeelden:

Telekom; hun advertenties vertellen ons om telefoon, Internet en andere technologie te gebruiken om het begin van een apocalyps op Aarde te voorkomen. Zij maken films die ons prikkelen. Doordat ze ons betere functionaliteiten hebben gegeven, kunnen ze nieuwe producten verkopen. En hun standaard optimale DVD speler upgraden van DVD4 naar een nieuwe DVD5, LED flash (nifty!). Maar elke advertentie heeft een boodschap. Een utilitaire boodschap met duidelijke implicaties voor de consument. Ze bewegen zich in de richting van nieuwe manieren, voorbijgaand aan de “oude manieren” – en dat is de drijvende kracht achter veel van hun werk.

Air NZ. Een van de beste dingen die ze doen is van oude spullen echte dingen maken. In de nieuwsbrief van vorige maand hebben we laten zien hoe vliegtuigen gerepareerd worden. Waarom kijk je niet eens of je je alle keren kunt herinneren dat we ze dit hebben zien doen? Een van de dingen die ze kunnen doen is het Engels updaten naar een bepaalde status. Als je een vliegtuig in de zon geparkeerd ziet staan, bieden ze aan je te helpen. Er is veel te doen met vliegtuigen. Welke boodschap krijg je van ze? Misschien houden ze niet van vliegtuigen, maar ze begrijpen eindelijk dat het in ons belang is, en onze efficiëntie, dat deze toestellen bestaan. (Air NZ’s slogan is: “Geef ze nieuwe vliegtuigen voor dezelfde prijs die jullie voor ons hebben betaald.”)

Wanneer bedrijven willen verschijnen als iets nieuws (of als een jongere versie van wat ze doen) creëren ze inspirerende, zo niet gefictionaliseerde of verkeerd geciteerde boodschappen over de noodzaak om naar hun product of dienst te kijken. Als je kijkt naar reclames voor mobiele telefoons of creditcards, zijn er boot camp boodschappen van de beroemdheden in de commercials. Er zijn motiverende foto’s van mensen in de 90.

Lees meer:

Trouwvideograaf

Bedrijfsvideo maken

Leave a Reply

Your email address will not be published.